Vilken dag.

Idag har jag ätit EN matsked potatismos. Blev mätt. Efter en timme blev jag hungrig igen men då orkade jag inte hämta mat i matsalen så hungern gick över efter ungefär 20 minuter och har inte kunnat äta på hela dagen. Blev erbjuden mat hemma vid Maud, men jag fick tacka nej. Vill inte riskera att spy mitt i allt.

Är det någon som kan gissa hur det känns att sitta en hel dag med Hotell A och sedan tusen läxor när man endast ätit en matsked potatismos och druckit kanske 3 glas vatten? Man är inte på topp kan jag säga..




Vi skulle egentligen lånat en bok i tisdags och skrivit ett författarporträtt om författaren vi valde. Men jag lånade boken idag istället och gjorde porträttet idag. Vi fick endast välja en bok med en författare från 1900-talet som var svensk. Jag valde Herr Arnes Penningar med Selma Lagerlöf. Kom in i klassrummet och frågar Tina, min lärare, "Går det bra med Selmerlöf?" Min lärare förstår inte ett skit och frågar vem det är? Och jag bara "Men hallå.. Selmerlöv.. Går det bra om man tar henne?" Tina kollar konstigt på mig men en klasskompis räddar mig då med "Selma Lagerlöf menar hon.." Och jag fattar inte ens att jag sagt fel. Det lät så rätt i mitt huvud. Gjorde läxorna med Ilona. Hjälpte henne med uträkningar till maträtter också. Flummisarna no.1..

FYI SÅ HAR JAG VARIT HEMMA OCKSÅ OCH INTE BARA VARIT IVÄG HELA TIDEN!!

Mamma, FYI betyder "for your information"..

Kommentarer
Postat av: Nathalie Vesterlund

Jo, jag märkte de, en ung kille typ "våldtog" oskulder. Helt hemsk film.

2009-03-17 @ 09:55:14
URL: http://vesterlunds.blogg.se/
Postat av: Jennifer och Nathaly

Hej!

Varsågod Anna, här har du Jennifers ip-nummer så du kan jämnföra med de andra komentarerna, eftersom du kommenterar Jennifers blogg att hon är duktig på att kommentera anonymt.



Sedan tycker inte vi att det är särskilt häftigt att bara äta en matsked potatismos och bli "mätt" och sedan skrikva det i bloggen som om du vore stolt.

Förklara för oss hur du kan se likadan ut nu som för tre månader sedan om du gått ner så pass mycket som ryktena säger?! Förklara gärna i ett blogginlägg så alla kan få ta del av dina erfarenheter och tips!

Här har du en hemsida med lite tips på maträtter du kan laga för att gå ner i vikt, istället för att äta en matsked potatismos och bli hungrig igen.



fetthalt.html" rel="nofollow">http://www.recepten.se/kategori/laagfetthalt.html



Och ett tips till, dra ner dina middagsantal till 1 om dagen, det är bättre för magen!

Och ta hellre en powerwalk än att sitta och vara stöddig bakom din datorskärm, då ska du se att det blir lättare för både dig och andra att älska dig!

2009-03-18 @ 19:42:57
Postat av: Anonym

nathaly. inge kunde sagt det bättre!

2009-03-21 @ 23:00:31
Postat av: Nathaly

Vem är inge?

2009-03-22 @ 14:32:36
Postat av: Annelie

Har du varit hos en doktor?

Låter lite allvarligt det där..

2009-03-23 @ 08:00:02
URL: http://goolan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0