Småglinen är äldre än vad jag är.

Idag ringde Maud och väckte mig fem över nio. Varför fem minuter efter skolan börjat? JAg fattade inte hur mycket klockan var. Tror aldrig jag klätt på mig och sprungit så snabbt som imorse. Kommer fram och byter om och kommer på att jag ska till tandläkaren klockan 10. Fick byta om igen och springa till tandläkaren. Hon trycker och klämmer på mit tandkött hur länge som helst och jag vill bara smälta genom jorden och försvinna där ifrån. Sen ska hon ta foto. På tandköttet då. Röntgen. Och det ledde till att jag klöktes som satan. På bilden syntes ingenting i princip så hon skulle ta en ny. Jag biter av hela jävla plastpinnen så brickan landar långt bak på min tunga och mina kräkreflexer sätter igång och spökar. Fick en ny och hon såg att rötterna låg mot bihålorna och det var därför jag hade ont. Blir det inte bättre så måste jag kontakta läkare och få pencilin. Var hos tandläkaren i 40 minuter. Hon höll på och putsa ENDAST på höger sida där jag hade ont så halva min mun är renare än den andra. Störigt!!

Tillbaka i skolan får jag arbeta med den störigaste av de störigaste. Men jag kände att jag orkar inte bry mig om någonting och jag var inte riktigt vaken. Som förrätt skulle vi göra duva med någon kräm. Till varmrätt var det rådjurssadel med ÅH NU HAR JAG GLÖMT VAD DET HETER!! Det var i allafall pressad potatis som vi blandade med en öggula och mjöl, ungefär som när man gör kroppkakor och gjorde små bollar av det som vi kokte och sedan stekte. Vi brukar normalt sätt ha lunch vid elva men idag blev det vid ett istället ungefär. Och varför nu detta? Jo för att alla inkompetenta jävla idioter sprang runt och fjantade sig som jävla dårar och jag ville bara slänga ut allihop och fortsätta med allt själv.

Jag blev väldigt hungrig så precis som gårdagen så levde jag på knäckebröd hela dagen. Tog lite mat i matsalen sen men det var inte mycket. Smakade på rådjurssadeln men det mådde jag illa av. INte för att det var äckligt utan mer för att jag såg hur den blivit tillagad.. Jag vill inte äta kött som legat på en bänk full med massa disk och andra råvaror som inte borde komma i kontakt med varandra. Och de som tillagade den var inte särskillt rena om händerna. Min lärare trodde seriöst att jag tycker om falukorv mer. Men jag tog inte ens det. Åt lamm i matsalen och spela roll om det är äckligare. Jag  vill inte äta bakteriefylld mat.

Min klass är väldigt stökig och är inte noga med att diska undan efter hand. Men den klassen som jag var med idag. Jag har aldrig sett köket vara så stökigt. Det var stora högar med disk. De stod och klagade "Hallååå finns de ingen diiisk maskiiiiin?" För i helvete det är väl bara till o diska. Från halv två till kvart i tre stod två tjejer och en kille vid varsin diskho och diskade. Jag och ca 3 andra torkade och lämnade alla de rena sakerna där de skulle vara. Vi var alltså sju stycken sammanlagt som gjorde någonting. Ja, just det. De andra gjorde ju också grejer. De sprang runt och lekte, skrek och snärtade varandra med handdukar. Jag vet inte hur många gånger jag skrev "men för i helvete jobba nu så vi får gå hem någon jävla gång. Sluta tramsa" Tror ni de lyssnade? NEJ.. Tror ni lärarna var i närheter? NEJ! Lärarjävlarna satt i matsalen och drack kaffe medans7 stycken diskade och 6 stycken lekte och störde. Peter kom in en gång men han sa inte ett knyst att de skulle skärpa sig. Jävla idioti. Lite ordning måste det väl få vara?

Hade en "gästlärare" idag. Kock på Wallers. Kökschef tror jag till och med? Han var lite lärare till oss på måndagar förut och vet hur det är på skolan nu. Men det ska bli intressant att se imorgon när en kock från restaurangen bakfickan kommer till oss och ska göra skaldjursgrejer med oss. Jag hoppas verkligen att han inte tolererar en massa skit som idag.

Förlåt för det långa och klagofyllda inlägget men nu vart jag så förbannad och tvungen att skriva av mig. Jag lovar att det kommer ett lite gladare inlägg senare.

Vad har ni gjort idag då? Det måste varit trevligare än min dag i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Annelie

Stackare... det blir nog bättre imorgon.

Ostron smakar som hav luktar, och konsistensen är lite som en snorlobba.

Jag tror på allvar att alla som säger att det är gott bara vill va märvärdiga.. eller så brukar dom äta salta små snorkråkor oxå när ingen ser. Hihi

Fast dom går ju ner, det gör dom. Slemmigt men mättande!

2009-01-22 @ 16:26:47
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: spiderchick

njaaa min dag har varit rätt stressig

2009-01-22 @ 17:05:46
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Annelie

Nä inte som musslor.. snarare tvärtom! RIKTIGT slemmigt! Hala små rackare..

2009-01-22 @ 17:18:14
URL: http://goolan.blogg.se/
Postat av: Lina

snygg blogg och kika gärna in i min .D

2009-01-22 @ 18:24:35
URL: http://linadaniellaannas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0