Knäcke har blivit mitt liv.

Jag har alltid tyckt om knäckebröd. När jag var liten så tyckte jag endast om de ljusa med prick frön ni vet? Åt alltid ett sånt efter maten i skolan. När jag började på gymnasiet så hade vi inte dem, då hade vi några äckliga och falurågrut. Då åt jag rutgrejerna på mitt speciella sätt. Jag har alltid tvångstankar när det gäller mat. Äta på ett speciellt sätt. Så som alla gör med ballerina. Alla äter ju det olika. Och i princip alltid på samma sätt. Jag är lika dan med maten. Speciellt knäcke. Däremot tycker jag inte om falurågrut hemma. Det måste vara i skolan eller något sånt. Varför vet jag inte. Här hemma vill jag ha så tunna knäckebröd som möjligt.

En absolut favorit är flatbröd som jag endast hittat på konsum här i Slite. De är nästan lika tunna som smörgåsrån. Utan någonting på. Inte ens smör. I förrgår hittade jag ett paket i skafferiet som var nästan som flatbröden. Sen dess har jag bara ätit knäckebröd och yoggi. Yoggin är bara ca 100 kcal per portion. Knäckebrödet vet jag inte. Tänkte leta runt på wasa. Nu måste det rasa. Haha, okej det rimmet var inte roligt. Men seriöst, så som jag är aktiv i skolan och äta så "nyttigt" så borde det väl ändå gå neråt? Är även aktiv på fritiden med promenader. Alltså raska, inte till affären och tillbaka. Haha.

Är det någon som har några andra tips? Jag är öppen för förslag.


Kommentarer
Postat av: Lisa

tänker inte så mkt på vad jag äter..!

2009-01-22 @ 20:05:55
URL: http://lisa94.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0