Barnvakt

Dagen började såklart med matte. Det var såååå jobbigt att gå upp i morse. Jag ville bara sova. Men jag fick skynda mig upp och platta håret och klä på mig och äta frukost. Sen blev det att glida fram på hala gatan till dagiset där jag mötte Tanja. Emilia blev överlycklig och sa till kotte "pappa anna ska köra min vagn faktiskt" Men jag och Tanja skulle ju gå så han fick brumma iväg till dagis :) Väl i skolan blev det matte matte matte och matte. TRÅKIGT! Ganska enformigt att ha det varje dag.. Kul att Tanja är där också så man får ha lite kul. Dumma Tanja och Rebecka försökte banke in i mitt huvud att mina ögonbryn skulle börja se ut som ögofransar! IDIOTER ;)

Klockan blev halv tre och äntligen kunde man gå hem. Eller nej. Vi gick hem till Titti. Riktigt mysigt att sitta där och snacka skit och sånt :) Sen fick vi hämta Emilia vid dagis och sen lämnade vi Tanja för Emilia skulle vara hos mig då Tanja var tvungen att göra en grej. Jag, Emilia och Madde gick till affären och handlade mat. Emilia pekade på fiskpinnarna och sa "mat" så fiskpinnar fick det bli. Sötnosen höll på att somna i soffan när vi hade ätit men sen kom hon på att hon var ju hos Madde och Anna och då kan man inte sova inte. Då ska man BUSA!

Dagen blev alltså full med bus. När Tanja skrev att hon skulle komma och hämta Emilia så vile Emilia svara på smsen.. Sen skrev hon även sms till sin pappa. Det blev massa bokstäver men inge mer. Båda två svarade så gulligt tillbaka när de förstod vem som skrivit :)

Som jag sa till Tanja i skolan. Bilden innefattar vår typiska skoldag. Mat, plugg, mobil, slapp och roligheter. Ni som inte hittar allt förstår ingenting :)


Emilia busfrö vägrade ha kläder på sig när hon skulle kolla på bolibompa. Vet inte hur jag tog bilden men hon ser jätte tjock ut om magen ;)


Får la slänga in en bild på mig också. Ganska dååligt med "egobilder" på denna bloggen!

Kommentarer
Postat av: pilda

vilken fin bild på dig och fint hår..

2008-11-27 @ 22:50:01
Postat av: jennie hemse city:)

snart skall du vara barnvakt för mig me:)

du kommer inte få det lätt mohahaha:)

tindra BAJSAR jätte ILLA...

skoja bare....

2008-11-28 @ 09:53:28
Postat av: SANIBO

sv: men hon var ju så äckligt pinsam! hahaha fyfan, störd.

2008-11-28 @ 22:07:16
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Maj

söt bild på dig!

2008-11-29 @ 16:27:05
URL: http://majjohansson
Postat av: Maj

sötbild på dig

2008-11-29 @ 16:28:17
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Maj

då skickar ja ett i morgon :P hehe

2008-11-29 @ 20:24:13
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: jennie hemse city:)

jo det var en fotograf från högskolan som stoppade oss häromdagen som ville fota vardagslivet hos folk....

2008-11-29 @ 21:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0