Min turdag var idag. Dagen innan julafton.

Jag vet att klockan är över tolv men jag skrev "idag" ändå fastän det är julafton nu. Detta är om 23 december. God jul förresten.

Igår gick jag och lade mig vid 3 på natten. Sen skulle jag upp klockan 6. Det var motigt kan jag säga. Men det fick gå. Var framme i Ullared runt halv tio. Då åt mamma och systrarna macka. Jag kunde inte få i mig något. det var för tidigt för mig. Allt hade kommit upp om jag ätit något. Sen gick vi för att hämta vagn. Då hittade jag 3 julklappspappersrullar i vagnen som jag tar. någon hade glömt dem så jag srek på mamma att öppna bilen så jag la en dem där. Behövde bara en rulle för jag hade en hemma redan sen var det en med röda kulor på som jag tog. De andra två fick Therese och mormor. (mormor var inte med hon fick det när vi kom hem)

När vi väl var inne på gekås så var klockan runt tio. Vi bestämde att träffas tolv. Jag plockade ner en massa skit i vagnen när klockan var halv elva och jag var redan uppe i SKITMYCKET pengar! Jag slängde ur allting och började plocka igen. Jag verkligen struntade i allt som jag ville ha från början. Idiot jag är!  Köpte i af saker till madde, en dataväska, kläder till mig, bakgrejs, skärp, julklapp till emilia, julklappar till andra kompisar, krimskrams m.m. Var klar när klockan blev typ kvart i tolv. Sen gick jag till kassan. Tog den närmast entren och det var aslång kö. Mamma och therese gick till kassan en kvart efter mig lite längre bort och de var ute före mig. Hmmm.

När vi kom ut så lämnade vi grejerna i bilen och gick för att äta. Sofi åt någon vegetarisk pasta. Spenatfylld med tomat och grädde, Therese tog hamburgertallrik, mamma tog Kycklingcurry, jag tog entrecotte. Det var mums.

När vi var mätta i magen och skulle gå in i varuhuset igen så såg Therese ett chokladhjul. Eller det var med lottar men i alla fall. Man kunde vinna 3 kg paradis/alladin som 1a pris och som 2a pris fick man välja mellan pimpim, djungelvrål eller zoo. Jag tog 12 lotter för 20 kronor och när jag öppnade min 7 lott så står det 50 på den. Jag kom ihåg att 50 var någon vinst me ninte vilken så jag sa till mamma att jag vunnit något.. hon svarar bara okej. Sen kollar jag på lappen där vinstnumrerna står. Då står 50 på 1a pris. Jag sa "mamma jag vann 1a pris" mamma svarade "äh lägg av". Hon trodde mig inte. Men hon fick se lappen och killen som stod där bar fram 3 kg choklad till mig. Det var aladdin trodde Therese mamma och sofi så de skrek "NEJ TA PARADIS DEN ÄR GODARE" i kör! Då sa killen där att det är båda sorter i. Så de blev tysta.

Sen fick jag gå i varuhuset med 3 kg choklad. Inte så kul. Har SVIN ont i armarna nu. Den är inte tung så men vi var där inne att bra tag och fick lyfta den högre ibland när det kom mycket folk och så. En negrokille kom fram ochfrågade "har du vunnit den där ute? åh kan man köpa den?" Jag sa nej det kan man nog inte. Sa kom hans tjeje eller kompis eller något och då sa han "titta jag vill ha en sån" Haha :D

Sen när vi väl gick ut igen så stannade jag i bilen medans mamma sofi och therese gick in till net on net och köpte mp3 spelare till mamms. Hon sålde sin ipod touch och köpte mp3 ist. Det tjänade hon som fan på :)

Det enda otur jag haft idag var att jag var fast i bilen med systrarna som sjöng till varenda låt. De blev tysta när jag filmade dem. Men det får jag inte lägga ut för då lägger sofi ut en bild på mig som hon tog när jag sov. På morgonen en helg när vi bodde i ivetofta väckte hon mig med en blixt. SKIT KUL!

När  vi kom hem så packade vi upp. Sen till mormor och byta bil. Sen blev det lite fika hos Tibbe. Det var skojsan det! Sen har jag slagit in julklappar och så..

Imorgon kommer vi åka hem till pappa vid 10. 12 är det fika hos mamma och här kommer vi vara till 16 när kalle slutar och då åker vi hem till mormor och äter mat och öppnar julklappar och så. Jag har typ redan fått alla mina julklappar så jag får nästan inge :)

Men jag är nöjd ändå. Jag kom hit med lite kläder i en resväska och kommer hem med en massa!

Fick datorväska av mamma och handväska av Therese idag :) Och en klänning jag köpte var väldigt tight i armarna så therese tetade den men den var tight för henne också. Mamma som har strl 38 typ tyckte också att den var tight i armarna. Men Sofi köpte den sen i alla fall. Hon gick runt med den och leggings här hemma och tyckte att hon var jätte fin. Synd att jag inte kunde ha den för den var varkligen jätte gullig!

Kommentarer
Postat av: jenilita

god jul gumman

2008-12-24 @ 03:39:16
URL: http://www.blonditamedfotboja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0