julafton och juldagen.

På julafton hade vi fika här hemma vid tolv ungefär. Då avbröt Tibbe när vi alla pratade och sa att det var en speciell dag eftersom det var julafton. Sen var det även en speciell dag för han och mamma. Då tog han upp en ask från fickan. Mamma och Tibbe skulle förlova sig. Grattis mamma och Tibbe.


Mamma fick en stor hand på bilden men camen är lite knäpp :)

Sen åkte vi hem till mormor efter kalle anka och åt mat. Det var mums. Sen spelade jag, Gabriel och Sofi rockband. David kom ut efter ett tag och frågade om inte vi ville ha julklappar men det var ju jag som skulle vara tomte så de var mig de fick vänta på :) Jag kom där med mina svarta jeans och en svart paryklänning med glitter. Hade bara en tomtemask och tomterock på mig. Men Isac köpte det. Jag fick sno kramar av honom. Tillslut sa han tack tomten. :) Sötnosen. Sen spelade vi typ rockband igen resten av kvällen. När vi kom hem såg jag mamma mia igen :)

Idag åkte vi till pappa runt elva. Försökte få hem en film och lite program så jag kunde bränna. Men det finkade itne att bränna så jag vet inte hur jag ska göra. Höll på med det hela dagen. Vi åt fläskfile, potatis, kantarellstuvning och lite så hos pappa. Det var riktigt gott. Det är nog enda gången jag kunnat äta riktigt rejäla portioner. Eller en rejäl portion såklart :P Kom väl hem här till mamma igen runt sex tror jag. Byggde ihop hennes soda stream. Sen skulle vi kolla på ondskan men TVn hackade helat tiden. Tibbe fick komma hit och när ondskan väl var slut så kom han på att det var min dator som snodde ström eller något från tvboxen. Men han bytte uttag så det fixade sig.

Imorgon ska jag tjata på mamma att vi kan åka in till stan. Vill verkligen gå runt lite på rean. Vid typ fyra ska vi hämta Sofis kompis o Sölvesborg och senare efter det ska vi äta på steak house. MUMS! Jag saknar verkligen steak house :D Vet inte om det blir med Sofi och hennes kompis eller om det bara är jag mamma och tibbe. Men det ska bli kul :)


Jag och mamma .Ser ut som om jag är ditklistrad men det är jag inte :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0