Snäll Anna idag.

Natten har varit hemsk. Har varit riktigt skakis och så. Jag mådde verkligen inte bra efter serveringen. När klockan var halv tio ungefär så ringde jag Sabina. Hon var redan i skolan så jag gick dit. Luciatåget var väl inget att hurra för men jag hade nog inte gjort det bättre själv ;) När det var slut så kom Peter fram och frågade om vi sett Bianca och Christian men det hade vi inte så Peter saknade folk i köket så jag och Sabina ställde upp. Han sa att vi behövde inte om vi inte ville eftersom vi redan gjort vårt på julbordet men att det hade varit riktigt snällt. Vi ställde upp såklart. Så jag skalade tusentals kokta ägg som Jerry egentligen skulle göra men när jag började hjälpa till så stqack han och syntes inte till på hela dagen. Sen lade jag upp skinkan lite snyggt på silverbrickor med lite sallad och sådär. Hela jag rasade ju samman igår så jag var jätte osäker idag och tyckte att allt bara blev fel men Janne guidade mig lite och hjälpte till. Sen var det lunch.. Eller lunch och lunch. En macka med julskinka. Sen fick jag skala mer ägg. Sen höll rektorn något tal eller något sånt så jag satt där och lyssnade. Sen fick jag skala ännu mer ägg. När jag äntligen var klar så bytte jag om och sen kom Peter IGEN och frågade om någon kunde springa till affären och köpa maizena till honom och jag sa Ja såklart. Ingen annan hade ens tänkt tanken att ställa upp. SJUKT! Det är 50 meter liksom och det tog inte ens 5 minuter. Jävla idioter.

Jag DISSAR alla som bara skiter i att dyka upp. Det är så otacksamt så det är knappt sant. Peter, Tina och de andra lärarna har satt upp ett schema så att det ska fungera och för att vi ska lära oss. Sen skiter folk i och dyka upp för att det inte passa. Som ikväll kommer det bara vara 5 i servisen. Tina VET vilka som inte kommer dyka upp. Varav en antagligen kommer läsa det här. Och p.g.a det får andra som redan jobbat arslet av sig hoppa in. Jag tycker att de som inte ens kan ställa upp tre dagar på ett helt år borde bli utkastade från skolan meddetsamma! I Onsdags fick jag gå till skolan och vara i köket FASTÄN jag hade sån fruktansvärd migrän. Och igår hade jag sån panik när jag skulle servera. Men jag gjorde det. Sen är det en jävla massa andra idioter som bara skiter i det för att det inte passar? Jävligt lågt.

Eftersom jag bara ätit en macka med julskinka i skolan så tog jag upp varm smörgåstårta från frysen som jag gjorde från några dagar sen. Underbart gott. Nu tänkte jag gå och förbereda fläskfilén och något tillbehör till det som vi ska äta ikväll innan idol. MISSA INTE DET! Idol alltså. Jag själv struntar i vem som vinner men enligt oddsen så kommer Kevin vinna. Jag tror inte jag hört någon säga att Alice kommer vinna. Men det ska bli kul att se ändå. Vem trodde att Marie Piccasso skulle vinna förra året? Inte jag i alla fall. Fastän jag hejade på henne.

ciao.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Välkommen att vara med och tävla igen hos charlotte.nu! Den här gången kan du välja mellan glittriga smycken och gyllene dryck. Trevlig lussehelg!

2008-12-12 @ 16:36:25
URL: http://www.charlotte.nu
Postat av: Elin

Har ni varm smörgåstårta i frysen? Hur får du den att hålla sig varm där?! ;P

kramar

2008-12-12 @ 20:53:05
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja jag säger då det, dagens ungdom vill inte jobba. Förutom du syrran :)

2008-12-12 @ 22:19:58
Postat av: anna

Thats right sis ;) Det är lika dant vad vi än ska göra med skolan, vilka uppdrag vi än får.

2008-12-12 @ 22:59:45
URL: http://annamupp.blogg.se/
Postat av: Tanja

Så du tycker de är fel av mig då, att ja inte har kommit!? jag tänker inte slava någonstans där jag inte är välkommen mer!

2008-12-12 @ 23:13:09
Postat av: Tanja

Och föresten så är du fortfarande inte anklagad! vi har bara pratat om de fortfarande! Du missförstår en hela tiden!

2008-12-12 @ 23:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0